Inte så hemskt

Ja, nu har jag ätit ris med currysås, och varit hos Roro.
Skolan var inte så hemsk och det var kul att träffa alla kompisar! Det är värre för Roro som börjar i 9:an. Men nu får ni inte tycka synd om henne, för det är ju mig ni ska bry er om!
Mina klassföreståndare heter Tommie och Mona. Vi fick massa papper och det var mycket prat om hur man ska bete sig och bla bla bla.
"Kan ni inte prata om något roligt som man orkar lyssna på?", skrek jag tillslut.
Nä skoja bara, jag lyssnade och hängde med så gott jag kunde.
Sen kom schemat...hjälp! Vi har typ 20 lärare, flera i samma ämne! Och så var namnen förkortade. Vi skrev ner vad dom stod för, men jag försökte innte ens komma ihåg. Man lär sig med tiden, försökte jag övertala mig själv. Lite panik kände jag ju över att börja i 6:an, högstadiet.
Den här skolagen var faktiskt rätt kul, tills jag märkte att Tommie stod bredvid mig när jag sa att Mona verkade vimsig.
Pinsamt!
Vi slutade 11, och när jag cyklade hem mötte jag Roro på vägen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0