När vädret spelar en ett spratt, ät en lila morot!

Nu sitter jag här framför datorn med hörlurarna över öronen och tittar ut genom fönstret. Vad jag ser är egentligen ingenting. Eller jo, jag ser ju det som täcker för skogen som finns där. Snöblandat regn öser ner! Näst sista dan på sommarlovet är det ju inte riktigt det man vill se. Imorgon ska vi iväg och hälsa på farmor och farfar och kanske bada i sjön bredvid. Inte för att det ser så lockande ut just nu.

Igår var mormor och jag vid hennes kolonilott och skördade mina lila morötter som vi sådde i början av sommarn. Dom blev lila som dom skulle bli, och såg verkligen roliga ut! Smakar som vanliga också, möjligen lite godare!
Så nu sitter jag och knaprar på mina goda morötter och ser regnet avta lite.
Skönt!


Det här är ju pinsamt, men idag ska jag verkligen lägga ut bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0