Dumma skitbil och en dag på Lillsjön(fortsättning)

Im back!
Okej, vi satt där och väntade på bergarn. Värmen var som i en bastu!
Äntligen kom bilen! Men då skulle vi sitta i när dom bergade upp bilen! Det var faktiskt läskigt!
Mamma var på jobbet, och hade lämnat våran andra turkosa bil i Barkarby för att ta tåget. Pappa fick springa och hämta den, och sen hämta upp oss som stannade kvar. Vi lastade in alla badgrejer i turkosa bilen, som blev helt proppfull, och åkte mot Lillsjön.

Där var det skönt som vanligt. Varmt vatten och gräs fram till stranden. Några kompisar till pappa och mig var där också.
Roro badade! Det var på tiden!
Hon har nämligen inte gjort det på hela sommaren!
Vi (jag) dök och bråkade lite småtrevligt om en badboll som alla fyra delar på. Man fick en badboll om man köpte tre glassar på ett annat bad. Men i den här kiosken fick vi en badboll var när vi köpte glass!!!
Jag glömde min bok, men jag O och M spelade finns i sjön, som tyvärr är det enda kortspel dom kan, och hade roligt ändå.

Min småhysteriska dag alltså..

Puss och kram Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0