Gassande sol eller myggor, fästingar och gräs som kliar mot benen?

Nu har jag varit ute med lillebror och hans kompis, som jag från och med nu kallar för E!
Vi spelade fotboll, på en fotbollsplan precis i närheten.
Först spelade vi på en sida med gassande sol. Man blev genomsvettig!
Sen bytte vi sida, men där brukar man aldrig spela för vägen är vid solsidan, så gräset var rätt högt. Eller gräs, det är mer som höga strån som kliar mot benen. Och jag hade korta jeansshorts.
Och sen är det ju myggorna. Även om det är en del av sommaren så hatar jag dom! Så nu har jag säkert en miljon myggbett och fästingar på mina ben och mina armar och i mitt hår! För i slutet finns det stora buskar och jättehögt gräs, och där ska ju bollen rulla in hela tiden!
Så vad väljer ni, gassande sol eller myggor, fästingar och gräs som kliar mot benen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0