Vi hade i alla fall tur med vädret, not!

Familjen skulle åka och bada. Det var mest min idé. Vi hade med oss lunch och fika, och var på väg till Görväln.
Men vi han inte ens komma fram, när det började ösregna.
Regndropparna var stora och smattrade mot bilglaset. Jag var nästan rädd för att det skulle regna in!
Klockan 11 på morgonen sken solen och himlen var klarblå, men så fort vi var på väg, så kom stora svarta moln och vräkte ur sig regn. Vi satt kvar i bilen en stund när vi var framme.
- Det är nog bara en skur som går över snart, sa mamma.
Men nejdå! Och alla blev lite småsura på mig, eftersom det var min idé att åka iväg! Som om jag kan rå för att vädret blir fult helt plötsligt! Mycket orättvist!
Tillslut var vi tvungna att åka hem, men då passade det för lilla solen att stråla och måla himlen blå igen!
Sååå irriterande!
Men så fort vi kom hem så cyklade vi till Lövsta och hade picknick där.
I luften var det kallt och blåsigt och vattnet hade höga vågor och såg inte trevligt ut. Men jag ville bada. Väldigt kul att ingen annan ville det!
Så jag fick nöja mig med att äta baguett och hembakat rabarberkaka.
Aldrig att jag badar om ingen annan gör det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0