Muppad dag

Idag kändes det som om världen var upp och ner.
Jag trodde att det var fredag och gick och gladdes åt det i 2 timmar, tills nån sa till mig att det var tisdag.

Var på simhallen med skolan och låste inte skåpet ordentligt, så när jag kom dit 1 timme senare så var skåpet öppet. Det såg låst ut, så därför var inget taget, men jag märkte att min femma var borta, som ligger vid låset i den där lilla fickan. Blev förtvivlad, för jag tänkte köpa något gått i caféterian för den sen. Wilma undrade vad jag höll på med, och fick sedan mycket långsamt och tydligt förklara för mig att man behövde låsa upp med nyckeln innan femman ramlade ner.

Skollunchen var god! En god köttgryta med ris eller färdigskalad potatis. Jag valde potatis till, men när jag skulle dela den så hade den ett segt skal, fast den var skalad. Den var också helt rå där i. Mycket snopet.

Vi kom sent till musiken eftersom vi varit i simhallen, och satte oss i ett rum och fortsatte skriva på vår låt.
-Okej, nu säger alla att vi sjunger falskt, så vi har en minuts falsksång där vi sjunger så falskt vi kan!, sa jag och vi satte igång. Det lät bajs. Lite efter det kom musikläraren in och sa att vi slutade. Så vi gick ut och så att på bänken mitt emot nära rummet satt en i vår klass. Han hade hört vår falsksång och trott att vi sjöng vårat finaste. Pinsamt!

Har nu varit på ett ärende och kan inte sluta skratta åt:
-Vi gillar att laga mat. Äta efterrätt och sånt också.
-Ja det är gott!

Hahahahahaahahahahahahahahaahhaahah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0